facebook twitter youtube kanal?m?za abone oldunuz mu ?



Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 11 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

  1. #1
    Forum Üyesi cengo_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Mesajlar
    27
    Konular
    5
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    1metrelik ws60 modelim için bu malzemeleri alıcam.. :

    Motor 2 adet : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8595
    Pil 1 adet : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9172
    Servo 1 adet:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8745
    esc 1 adet: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=12189
    veya
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=7360
    veya
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=10627
    kumanda olarak : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9041


    lütfen yardımcı olun arkadaşlar sistem nasıl iyimi..tavsiye edebileceginiz parçalar varmı özellikle esc de kararsızım...ve 2 motor olacagından tek escye baglayabilrmiyim..



  2. #2
    Forum Üyesi Sinan BAYAT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.01.2010
    Yaş
    31
    Mesajlar
    537
    Konular
    32
    Etti
    0
    1 mesaja 1 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    selamlar Rc konusunda elimden geldiğince yardımcı olayım Cengiz Abi ;

    Motorun fiyatı oldukça iyi ama alternatiflerini istersen eğer temasa geçelim daha uygun motorları tavsiye edebilirim (fiyat olarak)

    Pilin fiyatıda uygun ancak pil konusunda üstadlar daha açıklayıcı olacaklardır.

    1metrelik bir model olduğundan İbrahim Abi'nin bana tavsiye ettiği metal dişli servoları tavsiye ederim bu servo da fiyat pahalı geldi bana.

    60a veya 70a iş görür ancak fırçasızda tek esc sorun çıkartabilir (Emre Abi' den

    bu kumandayı biliyorum kumanda iş görür.



  3. #3
    Forum Üyesi İbrahim EMENLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.12.2009
    Yaş
    57
    Mesajlar
    2.040
    Konular
    19
    Etti
    3
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    1. Motor hakkındaki kullanıcı yorumlarında ECO mini isimli tekneye uygun olduğu , 45 cm. e kadar teknelerde randıman verdiği ve 25 - 28 mm arası pervane ile kullanılabileceği , max 11 volta uygun olduğu yazıyor. .
    Motor mili 2 mm olduğundan zaten küçük çaplı bir motor olduğu belli. Bu durumda 3 mm mil çaplı daha büyük motor bak 4800 rpm/v volt başına alınan devirdir. Yani 11 voltta x 4800 = 52.800 devir dakika ile döner.
    2. Batarya olarak 5000 ma 7.4 lipoyu bende kullanıyorum . Fiatına göre iyi bir pil .
    3. Bu servo uçaklarda tekerleri içeri almakta kullanılır. React servo.. BU daha uygun. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=3743
    4. ESC 60 a. lik veya 90 a. lik marine olan tercih edilebilir. 25 amperlik 2 motor bağlanır. Ancak seçeceğin motorların yükteki akımlarını 3 ile çarp. 2 motor + kalkıştaki zorlanma akımı.
    5.Kumanda uygun ancak alıcının yanması .. vs ihtimaline göre 1 adet daha alıcı ilave et. Ayrıca 2 teknede alıcı sök tak derdin olmaz. Sipariş verirken vericiye uyumlu alıcıyı al . Her 2.4 verici ve alıcı birbirine uygun değildir. Takım olarak satılan kumandaların alıcısını bul .

    Fırçasız motorlar için ileri - geri ESC pahalıdır . Ama teknenin geri gitmesi de gerekirse olmalısın.

    Lipo batarya için turnigy Accucell şarj cihazı da alacaksın. Evdeki şarj cihazları ile olmaz.

    Fırçasız motor yüksek akımlarda çalışır ve nicd şarjlı pilleri hemen çökertir. Lipo harici randıman alınmaz. Soğutulmaları şarttır.

    Başarılar.

    İbrahim EMENLİ İzmir 1962

  4. #4
    Forum Üyesi cengo_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Mesajlar
    27
    Konular
    5
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?


  5. #5
    Forum Üyesi İbrahim EMENLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.12.2009
    Yaş
    57
    Mesajlar
    2.040
    Konular
    19
    Etti
    3
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    şarj cihazı için tavsiyem http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=7028

    ebayda ki bu esc 7.4 voltta lipoda çalışmaz. 3-6 cell yani 11.1 v. - 22.2 v. arasıdır. Ama nimh olarak 6 -18 cell verdiğine göre 6 cell nimh 7.2 volt ile çalışır. Neden lipo olarak En Az 11.1 volt, nimh olarak 7.2 volt bende çözemedim ,
    15 dolarlık fiat iyi ama 100 gr. ürün için 15 usd kargo fazla. bu miktar normal sitelerde 700 -800 gr kargo bedelidir. Ebay dakiler kargodan kazanırlar.
    hadi bakalım kolay gelsin.
    İbrahim EMENLİ İzmir 1962

  6. #6
    Forum Üyesi cengo_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Mesajlar
    27
    Konular
    5
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    evet kargo fiyatı çok uçuk.hala hobby sitelerini karışıtırıyorum..uygun bişey bulamadım..

  7. #7
    Forum Üyesi İbrahim EMENLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.12.2009
    Yaş
    57
    Mesajlar
    2.040
    Konular
    19
    Etti
    3
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    Ebayda kullanılan kargo sistemi , kişiyi malın fiatını düşük görerek satın alması esasınagöredir. Esas karın ise kargodan kazanılması prensibidir. 25 usd kargo bedava bir ürün, aynı satıcı tarafından 5 usd + 20 usd kargo olarak ta satılabiliyor.
    Hoby sitelerinde çok iyi sürf yapmak lazım aynı marka ürün 9 usd ile 30 usd arası farkta satılabiliyor. Ayrıca motor, pil, pervane, şaft-kovan, elektronik donanım .. vs almak için teknik bilginiz yetersiz ise bu sitelerde RTR, hazır toplanmış olarak satılan teknelerdeki donanımları not alarak kendi teknenize en yakını bulun ve o teknede kullanılan donanımı satın alın. Böylece 1 metre yapacağınız bir tekne için 45 cm. teknede kullanılan bir motor seçmemiş olursunuz. Bir çok arkadaş bu şekilde yapmadığından yanlış donanımlar satın alarak boşa masraf yapıyorlar. RC panoyu araştırın bazı ürünler yurtdışı fiatından az bir farkla satılmaktadır. En azından satan kişi ile tel. ile görüşerek yeterli bilgi alabilirsiniz.
    İbrahim EMENLİ İzmir 1962

  8. #8
    Forum Üyesi cengo_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Mesajlar
    27
    Konular
    5
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    eyvallah abi sağolasın...ben biraz acele etmekte hata yaptım..sizlere danışmadan aldım ama zararı yok 45cmlik başka bir motorbot var ona takarım artık...

  9. #9
    Forum Üyesi İbrahim EMENLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.12.2009
    Yaş
    57
    Mesajlar
    2.040
    Konular
    19
    Etti
    3
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    Cengiz Kardeşim.
    Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir. Diye çok güzel bir söz var.
    Dert etme hepimiz bu yollardan geçtik. Aynı hataları yaptık. Bu hatalarımızdan ders aldığımız için yeni başlıyan arkadaşlara zamanımızı harcayarak yardımcı oluyoruz. Yeterki sizler bu yardımı kabul edin. Tanıdığım bir çok uzman arkadaş acemilerden bıktığından internete bile girmeyip kendi dünyalarında model yapıyor. Küstüler. Çünkü olmaz denileni inatla yapmaya çalışan yeni modelcilere kızdılar. Madem bilen birinden yardım almıyacaksın o zaman kendi başının çaresine bak dediler.
    Aslında acelecilik hepimizde var. Bu listeyi verdiğinde sen siparişide veriyorsun. Hata burda. Sabırlı olmayı öğrendin ama. O motorlarla da iş görür ancak tam gaz vermeden ve yormadan kullanırsın. Ayrıca su soğutmayı da ihmal etme.
    Başarılar.
    İbrahim EMENLİ İzmir 1962

  10. #10
    Forum Üyesi cengo_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Mesajlar
    27
    Konular
    5
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütf

    Evet abi cok haklisin.iş rc'ye gelince iyice sabırsızlık bastı.aslında motor pil ve şarj aletini coktan almstim.sadece esc servo vs ile uyumlu ve yeterli olurmu diye sizlere dansmak istedm. Olmazsada küçük teknelerim var onlara takarm.zaten sizlerin haklarını odeyemeyiz gecesi gündüzü yardım cabasindasiniz.Allah sizleri başımızdan eksik etmesin.




    düzeneği yeniden kuruyorum 1metre motor yat tahmini setup olmadan 1500 gr ağırlığı olacak.Set hakkında tavsiyeleri olan varsa yazsın lütfen...

  11. #11
    Emre BÜYÜKOK
    Ziyaretçi Emre BÜYÜKOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ynt: Benim düzenek hakkında bilgi verebilecek varmı?Sipariş vericem Tavsiye Lütfen?

    1 metrelik WS60 su kesimine oturması için en az toplam ağırlığı 6-7 kg civarı olması gerek. Yoksa su üstünde bir sağa bir sola yatacaktır. Pil olarak lipo yerine kurşun akü kullanmanız hem ağırlık dengesini yerine getirir hemde kuruşarj aküler lipoya çok daha ucuzdur.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •