Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Puntel kaynağı

  1. #1
    yusuf yüce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    22.12.2009
    Yaş
    71
    Mesajlar
    546
    Konular
    17
    Aldığı Beğeni
    11
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Puntel kaynağı

    Her modelcinin sorunu gibi görülen puntel kaynağı konusunda en son yaptığım kaynağı ilgilenen arkadaşların bilgilerine sunuyorum. 0,60 mm çapında olan iki adet krom-nikel teli resimde gördüğünüz gibi üst üste koyarak kaynattım. Kaynak malzemesi satan firmalardan sağlanan %40 gümüş alaşımlı 2mm çapındaki teli merdaneden geçirterek 0,2 mm şerit haline getirttim. Dekopen-boraks- tozunu saf su ile koyu kıvamlı hale getirerek kaynatılacak noktaya çok az miktarda sürdüm. Şerit halindeki kaynak malzemesinden 1mm2 kadar küçük bir parça keserek ayni noktaya bıraktım. 1 nolu şaloma ile kısık ayarda yakarak kaynatılacak noktaya çok az tuttum. 2 saniyede birleşme gerçekleşti. İstenilen ölçülerde yapıp temizlemek size kaldı. Kolay gelsin.
    Eklenen Resimler Eklenen Resimler  

  2. #2
    Quiver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Quiver Ziyaretçi

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    Yusuf abi borax bende de mevcut fakat kalıp şeklinde. Onu ufalayıp üzerine su döküyorum ama suda ufak kristaller halinde görünüyor. Siz koyu kıvamlı hale nasıl getirdiniz, biraz daha açar mısınız bu noktayı...

  3. #3
    yusuf yüce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    22.12.2009
    Yaş
    71
    Mesajlar
    546
    Konular
    17
    Aldığı Beğeni
    11
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    Mehmet, boraks pudra gibi toz halinde ve özel ambalajında satılıyor. Toz halinde kullanılması halinde kaynak bölgesinde yayılarak ısıtma anında film halinde kirlilik oluşuyor. Saf su ile yoğun karıştırıldığında az miktarda kaynatılacak yere sürülüyor.Böylece temiz kaynak sağlanmış oluyor. Uygulamada sıkıntın olursa işyerimde tatbikat yapabiliriz.

  4. #4
    Quiver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Quiver Ziyaretçi

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    Yusuf abi inşallah atelyenizde ziyaretinize geleceğim bir gün..

    Yabancı sitelerde bu iş için pre-soldered flux denilen, gümüş kaynağında kullanılan tüm malzemeyi krem şeklinde bir karışım olarak sunan, şırınga gibi bir tüpte satılan malzemeyi kullandıklarını gördüm. Kürdanın ucuyla çok az alıp kaynak yerine sürüyor ve pürmüs ile ısıtıyolar.. Oldukça pratik geldi bana...

  5. #5
    Mehmet Keskin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    16.02.2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    248
    Konular
    8
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    saf suya sadece boraks mı katıyoruz? Boraks saf su oranı nedir? nekadar suya ne kadar boraks katmamız gerekiyor

  6. #6
    adalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    30.06.2011
    Yaş
    63
    Mesajlar
    186
    Konular
    5
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    Güzel bir bilgi.

    Bu arada sanırım saf suya boraks değil, boraksa saf su ilave olacak, gördüğüm kadarıyla kıvamıda boraks tutunabilecek yada sürülebilecek kadar olmalı.

  7. #7
    Mehmet Keskin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    16.02.2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    248
    Konular
    8
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    anladım zannedersem. Peki ısı aracı olarak şalama ile oksijenmi kullanılıyor. Piyasada satılan kuyumcu (mini) pürmüzler iş görür mü?

  8. #8
    nsuowner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    16.04.2009
    Yaş
    69
    Mesajlar
    10.000
    Konular
    52
    Aldığı Beğeni
    11
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: Puntel kaynağı

    Selamlar...kuyumcuların kullandıgı boraks ,taş gibi koni biçiminde ,bu taş bir ufak kabın içine bir bıçakla çentiliyor ,toz haline getiriliyor bu toza bir,iki damla su ilava edilip macun kıvamına getiriliyor ,bu macun kaynak yapılacak yere bir fırça ile sürülüyor ,plaka halindeki gümüşten yarım pirinç kadar kesilip hazırlanıyor kaynatılacak parça ısıtılıyor .kaynayacak yere gümüş parça degdirildiginde kaynıyor...

    1-macunu az yapmak lazım ,zira kuruyunca taşlaşıyor...
    2- kullandıgınız ısı kaynagı,kaynatılacak parçanın büyüklügü ile dogru orantılı...yani bir gözlük,yüzük v.b gibi küçük parçalar ufak pürümüslerle oluyor..ama benim anteo gibi büyük parçalara oksijen/aygaz kaynagı bile yeterli olmaya biliyor...

    kolay gelsin...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •