facebook twitter youtube kanal?m?za abone oldunuz mu ?



Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1

  1. #1
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1

    ÖNSÖZ



    Forumumuzda yapımını gerçekleştirdiğimiz modellerimizin gerek internette gerekse çeşitli yayın organlarında prezente edilmesi için iyi fotoğraf kompozisyonunun oluşturuması ve ışık-nesne dengesinin en iyi kalitede yakalanması gerekmektedir. bu sebeple bende çeşitli bilgilerimi naçizane değerli forum arkadaşlarıma paylaşmak istedim. 5 bölüm olmasını planladığım bu çalışmanın herkeze yararlı olmasını diliyorum.


    bol modelli günler dilerim.



    BÖLÜM 1 TEMEL BİLGİLER

    Fotoğrafçılık bir sanattır. Görsel bir sanat. Bu sebeple anlatmak istediğiniz kompozisyonu fotoğrafta, renk dili ile anlatmanız gerekir. Peki fotoğrafçılık nasıl yapılır? Bu başlığa geçmeden önce fotoğraf neyle çekilire cevap vermek istiyorum.

    Fotoğraf ancak ve ancak FOTOĞRAF MAKİNESİ ile çekilir. Telefon telefondur, tablet tablettir ve fotoğraf makinesi fotoğraf makinesidir. Bu sebeple amatör fotoğrafçılık yapacağım, yarışmaya katılacağım ve güzel fotoğraflar çekmek istiyorum diyorsanız öncelikle kendinize bir iyilik yapın: Bir fotoğraf makinesi alın...


    HANGİ FOTOĞRAF MAKİNESİ?


    Fotoğrafçılığa başlayan kişiler ilk önce bu soruyu sorarlar. bir bilen bulamayan satıcıya gider ve "orta kalite bir makine" ister satıcıda içerden yeni sivrilttiği kazığını getirip alıcıya kakalar. alıcı makineyi alır 3-5 ay kullanır ve en sonunda dolaptaki yerine koyar. çünkü aldığı makine işini görmez başka bir değişle bir gömlek büyük gelir.



    bu hikaye bir çok amatörün start çizgisidir. bir makine alırken öncelikle "ne çekeceğimize" karar vermeliyiz. aile fotoğraflarımı? doğa fotoğraflarımı? makro çekimlermi? gün batımımı? portremi? vs... buna kafamızda az çok karar verdikten sonra fotoğraf çekme yükümüzü ölçmeliyiz.
    "Ne kadar fotoğraf çekerim? her haftasonu 1000 fotomu, her ay 100 fotomu yoksa her yıl 10 fotomu? bu çok önemli çünkü bu yüke göre makine alacaksınız ve belkide 1500 Tl verip cuk diye kazıklanacaksınız.


    kısaca konuya daha da açıyim. eğer aile ile dişarı gideceğim onları çarşıda, pazarda, piknikte, kayınçoyu mangalda çekeceğim arada göl manzara vsde çekerim bir ikide zoomu vs'si olsun diyorsanız orta kalite bir cep makinesi işinizi görür. bunalar 300-500 tl arası değişir ve taksitle satılır. yok biraz daha özellik olsun bir iki börtü böcekte çekebilirim birazda millete havam olsun vs derseniz 1000 Tl'ye kadar olan obektifi gövde ile kompakt modeller sizi mutlu edecektir. ama yok benim hanım anlayışlı her haftasonu ben dağa bayıra giderim, her taşı otu böceği çekmeliyim, en havalı ben oluyim, 40GB resim bana vız gelmeli diyorsanız o zaman yastık altından altınları çıkarmanın vakti geldi. bunlarda 1500 Tl'den başlaıp sonsuza doğru artan bir maliyetle karşınıza çıkacaktır. bu modeller makineler satıcının sizi hep hayırla yad edeceği modellerdir.



    Özetlersek: Faydalı yatırım=çekeceğin kapasitede makine al, üzülme



    FOTOĞRAF MAKİNESİ TÜRLERİ

    Tüm Fotoğraf makinalarının atası Camera Obscura (Karanlık Odacık) denilen bizim bildiğimiz küçük bir odadır, bu odanın her tarafı kapalı olup, sadece küçük bir delikten ışık girmesine müsaade ediliyor ve fotoğrafı çekilecek kişi, obje deliğin ön tarafında, odanın dışında oturtuluyordu, ışıkla gelen ve karşı duvara yansıyan görüntü, üzerine kimyasal maddeler sürülmüş büyük bir bez parçasına yansıtılıyor ve bu bez parçasına odanın içerisindeki fotoğrafçı tarafından kişinin dış hatları çiziliyor, ve yardımcı boyalarda kullanılarak, kişiye veya objeye en benzeyen görüntü elde edilmeye çalışılıyordu. aslında bu bir tür el ile fotoğraf çekme işiydi. Bundan ilk defa Çin filozofu Mo-Ti eserlerinde bahsetmiştir (İÖ 5 yüzyıl)

    Zamanla gelişen teknoloji o gün kalemle çizilen fotoğrafı bu gün sayısal olarak kaydedir hale getirmiştir. Bu gün piyasada çok farklı türlerde makineler bulunmaktadır. Bunlardan çok genel olarak şöyle sınıflandırılabilir:

    1-Mintyatür makinalar: Bunlar 35 mm diye adlandırılan küçük makinalardır.

    2-Küçük format makinalar: Bu tip makineler herkezinde kullandığı, standart sinema filmi büyüklüğünde, yani 24 x 36 ebadında film kullanılan yada bunların diital karşılığı olan makinelerdir. Küçük boyutlu, hafif, pratik oluşu nedeniyle en çok kullanılan makinelerdir. Bu makineler, genellikle tek objektifli refleks tip makinelerdir. Refleks olmayan modellerinde ayrı bir bakaç penceresi vardır. Genellikle 50 mm odak uzaklı objektifler kullanılmakla birlikte, değişebilen objektif kullanılmaya müsait üretildiklerinden, her türlü (geniş, dar ve zoom) objektif rahatlıkla kullanılabilir. Sabit objektifli tiplerinde genellikle mercekler arasında diyafram obtüratör, değişebilir objektifli tiplerinde ise, perdeli obtüratörler vardır..Objektif odak uzaklıkları 50 mm’den 135 mm’reye kadar değişebilir. Mimarî, doğa ve portre fotoğraf çekimlerinde iyi sonuç verirler.

    3- Orta Format Makineler: Stüdyoda kullanılan büyük formatlı makinelerdir.

    4-Büyük format Makineler: Stüdyoda özel çekimlerde kullanılır. Büyük agrandisman imkanı verebilen bu makineler, profesyonel fotoğrafçılar tarafından mimarî, endüstri, reklâm, basın ve portre fotoğrafları çekiminde kullanılmaktadır.

    5- Özel makineler: Özel amaçlarla kullanılan makinelerdir. Oldukça fiyatlıdır. Çeşitli bilimsel ve ticari amaçlarla kullanılırlar.

    Bu sıralama her yerde farklı farklı yapılmış ve değişik şekillerde karşımıza çıkar. vizör tipine göre ve obektif türüne görede sıralama yapanlar vardır. bunlar dışında en genel başka bir tip sıralama dijital grupta şöyle yapılmaktadır:



    Giriş sınıfı:

    Sadece ara/sıra, amatör ve keyif amaçlı fotoğraf merakının peşinden gidilirse, dijital fotoğrafçılık dünyasına giriş yapılmak isteniyorsa veya maddi olanaklar sınırsız değilse, bu sınıftaki makinelere yönelmek gerekir. Bu sınıfın sınırı yakl. 3 milyon çözünürlüktedir. Çoğunluk olarak, bu sınıfın makineleri 2 milyon piksel niteliğinde olurlar. Bu makinelerin çok zevkli olmalarına karşılık, profesyonel düzeyde netice beklememek gerekir. Baskı sınırı 10x15 cm olarak belirlenebilir. Ancak bu makineleri e-posta iletişimlerinde veya internet sayfalarında da, kullanabilirsiniz. Bu sınıfa örnek olarak Digital Q1, FinePix A120, A330 ve A340'ı gösterebiliriz. (kaynak: turkçebilgi.org)
    -Üstteki fotoğraf-

    Orta Sınıf
    Burada bağımlılık yapan dijital fotoğrafçılık başlıyor; neticeler, geleneksel fotoğrafçılık taraftarlarını bile hayran bırakabiliyor. Bu sınıf 2 ilâ 6 milyon çözünürlük arasında belirleniyor. Bu makineler, çok iyi bir resim çözünürlüğünün yanısıra optik zoom, hattâ SLR-teknolojisi sunabiliyorlar. En geç baskı neticeleri alındıktan sonra, dijital fotoğrafçılığın hangi düzeyde olduğu açıkça görülüyor. Ortalama 3 milyon standart çözünürlük ile dijital fotoğrafçılık, geleneksel fotoğrafçılığın gerisinde olmadığını ispat ediyor. Bu sınıfa örnek olarak FinePix S5000, F420, F610 ve F 710'u gösterebiliriz. (FinePix S 7000 ve S20 PRO yarı-profesyonel sınıfa ait olan makinelerdir.)(kaynak: turkçebilgi.org)
    -Ortadaki fotoğraf-

    Üst sınıf

    Üst sınıf makineler, çoğunlukla, meslekî kullanım için tasarlanmışlardır. Fiyat olarak bu makineler 2000€ ile 25.000€ veya daha fazla, aralığında bulunurlar. Profesyoneller için istenilen düzeyde olmakla beraber, normal amatörler için fazla gelebilirler. Bazı makineler 12 milyon çözünürlüğe kadar çıkabilmekte; yani 40 – 70 MB dosyalar oluşmakta. Bu boyutlarda çalışabilmek için, uygun bilgisayarların ve hafızaların bulunması gerekir. Bu tür makineler, örn. stüdyo ortamında, doğrudan bilgisayara bağlanarak kullanılır. Bu sınıfa örnek olarak FinePix S3 PRO'yu gösterebiliriz. (kaynak: turkçebilgi.org)
    -Alttaki fotoğraf-

    Not: Fotoğraftaki makineler temsili makinelerdir. firma ile alakam yoktur. örnek teşkil etmesi için konmuştur.


    Eklenen Resimlerin Önizlemeleri Eklenen Resimlerin Önizlemeleri Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-aaaa.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-bbbbbb.jpg  
    Eklenen Resimler Eklenen Resimler  
    Konu furkanozkan tarafından (22.01.2014 Saat 05:38 ) değiştirilmiştir.
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  2. #2
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart



    FOTOĞRAF MAKİNESİ PARÇALARI

    Bu başlıkta bir makinede olan parçalar ve terimler açıklayacağım

    1-OBJEKTİF: Objektif, görüntüyü film yada algılayıcı yüzey üzerine net olarak düşüren ince ve kalın kenarlı merceklerden oluşan optik bir sistemdir. Objektifler aynı zamanda, üzerinde netleme yapılan, fotoğrafı çekilmek istenen konudan gelen ışık ışınlarını film düzlemine aktarmaya aracılık eden optik elamanlardır. Objektifler çok sayıda içbükey ve dışbükey merceklerin bir araya gelmesiyle oluşurlar. Mercekler ile aynı prensip ile çalışmalarına rağmen, çok daha karmaşık bir yapıya sahiptirler.

    Objektiflerin formülleri, yapıları ve kaliteleri ne olursa olsun bazı değişmez optik kurallara uygun olarak tek ya da birkaç mercek topluluğundan meydana gelmişlerdir. Fotoğrafı çekilecek konunun bütün noktalarından yansıyarak gelen ışınları odak noktasında (asal eksene dik odak düzlemi) toplayarak konunun küçük bir görüntüsünün oluşmasını sağlar.
    Objektif mercekler sistemi olduğuna göre, asal eksene paralel gelen ışınlar, her mercekten ayrı bir kırılış yönü ile yoluna devam eder. Bu ışınlar son mercekten geçtikten sonra yine mercekler asal eksenine doğru kırılarak devam eder ve asal ekseni bir noktada keserler ki işte bu nokta ODAK NOKTASIDIR. Objektiften geçen görüntü ters olarak filmin yada alıcı yüzeyin üzerine düşer.Bir canlı için göz ne ise bir makine içinde objektif aynı şeydir.

    Bir fotoğraf makinesinin en önemli parçası olan objektif üç ana kısımdan meydana gelir. (3. Kısım obtüratör başlığında anlatılacak)

    a. Diyafram: Fotoğraf makinelerinde, film düzlemine düşecek ışık miktarını ayarlayan en önemli parçalardan birisi diyaframdır. İnsan gözünde, göz bebeğinin işlevi ne ise fotoğraf makinelerinde de diyaframın işlevi aynısıdır.

    Normal olarak ortamdaki ışıklılık durumu yoğun ise, başka bir ifadeyle ortam çok ışıklı ise kapalı (kısık), ortam az ışıklı ise açık durumda bulunur. Diyaframın işlevi açısından bir musluğa benzetmek mümkündür. Musluk çok açıldığında suyun çok akması gibi, diyafram açık olduğu zaman da filme yada algılayıcı yüzeye düşen ışık miktarı artacaktır. Otomatik makinelerde bu iş elektronik devreler aracılığıyla gerçekleşirken, manuel makinelerde elle yapılır.

    Diyafram yaprakları, altı ila sekiz metal yapraktan oluşur. Bu yaprakçıkların açılıp kapanma kumandası objektif borusu üzerindeki diyafram halkası ile olur. Elektronik makinelerde ekrandan ya da diyafram düğmesinden de kontrol edilebilir. Metal yapraklardan meydana gelen diyaframa iris diyafram adı verilir. En çok kullanılan diyafram türü olan iris diyaframlar, karartılmış ince madeni levhalardan oluşmuştur. Döner bir halka, istenilen açıklığı sağlamak gayesiyle üzerinde yazılan rakamlara ayarlanır. Objektif gövdeye bağlandığında gövdede ve objektifteki manivalar karşılıklı olarak çalışır ve diyafram yaylarının gerilmesini sağlarlar. Böylece diyafram en açık haline gelerek fotoğrafçının rahat netleme yapmasına imkan tanır. Fotoğrafın çekim esnasında yani deklânşöre basıldığında manivelâ önceden ayarlanan diyafram açıklığına göre diyafram açılmasını sağlar ve film üzerine istenilen miktardaki ışık düşer. Bir başka ifadeyle tek objektifli bütün makinelerde özel ve mekanik bir sistem fotoğraf çekmek için deklanşöre basana diyaframı açık tutmaya yarar (diyaframın açık tutulmasındaki amaç yetersiz ışık koşullarında netlemenin kolay yapılması içindir.); deklanşöre basıldığı zaman diyafram otomatik olarak tayin edilmiş açıklığa dek kapanır.

    Diyaframın görevi, objektiften giren ışığın miktarını ayarlamak ve netlik derinliğini azaltıp çoğaltmaktır demiştik. Diyaframın objektiften geçip film üzerine düşen ışığı kontrol görevi poz ayarı için önemlidir. Diyafram açıldıkça giren ışık çoğalır, kısıldıkça da azalır. Diyafram çemberinin üzerindeki rakamlar içeriye ne kadar ışık girdiğini gösterir. Rakamlar küçüldükçe içeriye daha fazla ışık girerken rakamların büyümesi içeriye giren ışığın azalması anlamına gelir. Genel olarak kullanılmakta olan diyafram açıklık değerleri şunlardır: 1,4 - 1,7 - 1,8 - 2,8 - 4 - 5,6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32 – Bir diyafram rakamları grubunda en küçük rakam, yani diyaframın en açık hali; objektifin aydınlık veya parlaklık değerine eşittir. Her iki diyafram rakamı arası bir misli açılma veya kısalmayı ifade eder. Bir başka ifadeyle diyafram değeri f/4 iken f/5,6 ya göre iki misli fazla ve f/2,8’e göre iki misli az ışık film üzerine düşer. (Bu çok önemli) Film üzerine düşürülen ışık miktarını, ayarlayan diyafram, ışık çok olduğu zaman büyük numaralara doğru (azaltmak için) az olduğu zaman ise küçük numaralara doğru (içeriye giren ışık miktarını artırmak için)ayarlanır. Diyafram kadranındaki en küçük rakam en büyük diyafram açıklığına en büyük rakam ise en küçük diyafram açıklığına karşılıktır.

    İnce çelik levha üzerine açılmış değişik çaptaki deliklerden oluşan diyafram sistemine sürgülü diyafram denir. Bunların çalışması prensibi ise istenilen büyüklükteki diyafram açıklığını sürgü aracılıyla objektifin önüne getirmektir. Bir başka ifadeyle objektifin önüne hangi delik sürülürse, filme o miktarda ışık girer.



    günümüzde elektronik makinelerde diyafram açıklığı elekktronik olaarak ayarlanabildiği gibi bazı profesyonel makinelerde elle ayarlama yapılabilir. otomatik çekim modlarından ışık kuvvetine göre makine otomatik diyafram açıklığı tayin eder ve en iyi sonucu almaya çalışır.
    ama papaz her zaman pilav yemez! bir örnekle açıklayalım



    tatilde meşhur bir tepede bulunan çay bahçesine gittiniz. çaylar içildi sıra fotoğrafa geldi. bakı terasına gelince muhteşem bir şehir, deniz manzarası sizi heyecanlandırdı. (bu arada bu olaylar gece oluyor) hemen arkadaşları yada eşi çocuğu manzaranın önüne aldınız ve bastınız denklanşöre. aaaaa hanım parlıyor arkası siyah halbuki ne çok ışık vardı????makineyede o kadar para vermiştiniz yandımı paralar????



    bu fotoğraflar çok meşhurdur. olay şöyle olur. otomatik ayarda makinenin denklanşörüne basınca makine pozometre ile dış ortam ışığını okur. bakar ışık yok. derki dur ben flaş patlatayımda ortam ışık görsün. e flaşı patlatınca diyaframı kısmak lazım. ışık çok olacak. diyaframı en kısığa getirir ve patlatır flaşı. ne oldu. bol ışık öndeki obei aydınlattı ama arka taraf kanalık olduğu ve diyafram kısık olduğu için yeteri ışık algılanmadı ve karanlık bir ortamda bir sürü parlak aile fertleriniz oldu





    b: Odaklama (Netleme) Sistemleri : Odaklama sistemleri (metre ayarı), film üzerine, fotoğrafı çekilen cismin net bir görüntüsünün düşürülmesi amacıyla yerleştirilmiştir. Objektiflerin odak uzunlukları, metre ayarları sonsuza getirilmiş durumda iken ifade edilir. Bu durumda, sonsuzdaki cisimler nettir. Buna karşılık yakındaki cisimlerin makineye olan uzaklıkları, objektifin odak uzunluğu ile çakışmadıklarından net değillerdir. Odaklama sistemi, vizörden bakıldığı zaman görünen görüntünün gözümüzle gördüğümüz netlikte film üzerine düşebilmesi için objektiflerin genellikle ön tarafında bulunan ve objektifin odak uzunluğunu (Konu ile makine arasındaki mesafeye bağlı olarak) çok az değiştirerek film üzerine net görüntünün düşmesini sağlayan mekanizmadır. Objektif üzerindeki odaklama bilerciği ile oynayarak objektif içindeki mercek elemanları ileri-geri hareket ettirilir ve böylece odak uzunluğunda küçük değişiklik yapılmış ve yakındaki cisimler üzerinde de netlik sağlanmış olur.

    eskiden bu netleme işi elle yapılırken günümüzde yeni üretilen (AF) otomatik netleme yapan makineler bu işi otomatik olarak sizin yerinize yaprlar. bu meknaizma şöyle çalışır: Kızıl ötesi auto-focus sistemlerinde (en çok kullanılan) makine üzerindeki bir pencereden kızıl ötesi ışınlar objeye doğru gönderilir. Başka bir pencereden ise hedef noktadan yansıyan kızıl ötesi ışınların toplandığı bir detektör vardır. Deklanşöre hafifçe basmak taramayı başlatır ve detektörden en güçlü sinyal alındığında objektif netleme hareketini durdurur.


    bu mekanizma şöyle keklenir. önce yakına yarım bası ile netleme yapın sonra parmağı akldırmadan başka tarafın resmini çekin. bu şekilde bir çok efect oluşturulmaktadır



    2-VİZÖR: Fotoğraf makinesi üzerinde gözümüzle makine gibi baktığımız yerdir. Bazı makinalarda ayrı olarak mercekli bir sistem vardır, bazılarındada objektifin içinden görüntü almaktadır. Burada açıklamak istediğim bir nokta var. Vizör sistemi en verimli olan makineler görüntüyü objektiften alan makinelerdir. Çünkü ayrı vizörü bulunan makinelerde objektifle vizör %100 aynı görüntüyü görmez ve siz vizörde kompozisyanunuza sokmadığınız objeler fotoğrafa girer. Buna paralaks hatası denir ve her fotoğrafçı buna çok dikkat etmelidir. ( böyle fotolar görünce paralaks hatası yapmışın deyin genelde bu tabir bilinmez sizde hava basmış olursunuz )

    3-OBTÜRATÖR: Filmin yada algılayıcı yüzey üzerine düşmesi gereken ışığın sadece diyaframla sağlanması yeterli değildir. Işığın ne kadar süre ile filmin üzerine düşmesi gerektiği de düşünülmelidir. Işığın miktar ve süresinin beraber ayarlanması işine poz verme denmektedir. O halde uygun poz ayarı için mutlaka diyafram ve enstantaneyi birlikte ayarlamalıyız.

    İyi bir görüntü elde edebilmek için (film üzerinde görüntünün oluşabilmesi) yeterli miktarda ışığın (diyafram ile) yeterli sürede (obtüratör ile ) objektiften geçmesi gerekir. Işığın çok olduğu durumlarda süreyi saniyenin kesirleri olarak ayarlarken yetersiz ışık şartlarında saniyenin katları olarak ayarlarız. (İste bir çok fotoğrafta neden fotoğrafım net değil yada karanlık çıktı problemini yaratan temel sebep obtüratör bilgisizliğidir. az önce bahsettiğim flaşlı parlak fotonun bir sebebide budur). Obtüratörün açılıp kapanma hızına enstantane denir. Enstantane değerleri belirli standart seride toplanmıştır. Bunlar; T, B, 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 125, 250, 500, 1000, 2000, 4000 ve 8000 gibi değerlerdir. Enstantane değerleri aslında tam bir saniyeden başlamak üzere (bazı makinelerde 2, 3, 4, 8, gibi saniyeleri de belirten değerler vardır.) saniyenin kesirleri olarak devam eder. Bir başka ifade ile 4 saniyenin 4 de 1 olarak 1000 saniyenin 1000 de biri olarak değerlendirilir. Yani enstantaneyi 4 enstantane aldığımızda perde saniyenin 4 de biri kadar 1000 enstantane aldığımızda saniyenin 1000 de biri kadar süre açık kalıp tekrar kapanır. Enstantane değerleri dizisinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, ard arda gelen iki hızdan birinin süresinin, diğerinin süresinin iki katı (ters yönde yarısı) kadar olduğudur. Örneğin 1/60 saniye 1/30 saniyeye göre iki kat daha fazla film üzerine ışık düşmesini sağlarken 1/125 değerindeki enstantane 1/60 saniyenin yarısı kadar ışık geçirir. Enstantaneyi (B) ayarına getirdiğimiz zaman elimizi deklanşörde basılı tutuğumuz sürece perde açılacaktır. (T) ayarında ise deklanşöre basıldığında perde açılır ve ikinci kez basıldığında perde kapanır. Özellikle gece fotoğrafçılığında ve zayıf ışık koşulları altında fotoğraf çekerken bu işleme başvurmak gerekmektedir.


    İyi bir fotoğraf çekebilmek için gerekli miktarda ışığın gerekli süre ile filmin duyarkatının üzerine düşmesi gerekir. Genellikle film duyarkatının ışığa maruz kaldığı süre bir saniyenin kesirleri ile ölçülür. Özellikle hareketli konuların bir anı tespit edilmek istendiğinde bu ışığa maruz kalma süresinin önemi artar. Zira objektiften geçecek olan ışığın geçiş süresi saniyenin kesirleri olarak ayarlanmazsa konu objektif açık kaldığı süre zarfında hareket edeceğinden film üzerinde bu hareketler birtakım çizgiler halinde karmaşık bir görünümle çıkar karşımıza. (Flu fotoğrafların sebebi) Hem fotoğrafın düzgün çıkması için hareketin verdiği çizgili durumu önleyecek hem de ışığın duyarlı film üzerinde ekti edebilmesi için gerekli süreyi ayarlayabilecek mekanizma obtüratördür.

    Obtüratör Çeşitleri

    1.Yaprak (Merkezi) Obtüratör: Yaprak obtüratörler, fotoğraf makinelerinde objektifin içinde mercek elamanlarının arasında bulunur. Yaprak obtüratörler birbiri üzerine kayabilen çelik yapraklara yaptırılan dairesel dönme hareketi sonucu gözdeki irisin çalışmasına benzer bir biçimde açılıp kapanır. Genellikle bu obtüratörler aynı zaman da diyafram görevini de yerine getirirler ve 1 saniye ile 1/500 saniye arası hızlarda çalışırlar. Yaprak obtüratörle çekilen bir filmde orta kısım kenarlara göre daha fazla pozlanır. Bu tüm filimin farklı oranlarda pozlanması anlamına gelir. Bunun nedeni ise perde içten dışa doğru açılıp tekrar içe doru kapanırken orta kısımlara kenarlara göre daha fazla ışık geçmesinden kaynaklanmaktadır. Bu durum düşük enstantane hızlarında fazla önemli değildir. Bu sakıncalarına rağmen çok sessiz ve titreşimsiz çalıştıklarından sessiz çalışmanın gerektiği durumlarda tercih edilirler.

    2-Perde Obtüratörler: Makina üzerinde karanlık odanın girişinde filmin hemen önünde yer alan yatay hareketli bez veya dikey hareketli çelik perdelerden oluşur. Perde, makineye takılan filmin büyüklüğüne eşit boyutlarda siyah özel dokunmuş bez veya metal plakalardan yapılmıştır. Perdeli obtüratörler iki perde halindedirler. Kurucu bir yay ile hareket ederler. Deklanşöre basıldığı zaman ilk perde hareket ederek filmin önünü açar. Süre bitiminde ise ikinci perde birincinin üzerine kapanarak ışığın geçişini engeller. Film üzerinde hareket eden bantlar halinde film üzerinde gerektiği kadar ışığın girmesini sağlarlar. Bez perdeler sağa sola hareket ederken, çelik perdeler alttan üste veya üsten alta doğru hareket ederler. 1/250 saniye ve daha yüksek hızlarda iki perde de aralarında bir yarık bırakacak şekilde aynı anda hareket ederler. Bu durum, hareketli objelerin fotoğraflarının çekilmesi esnasında perde obtüratörün hareket yönüyle fotoğrafı çekilen objenin hareket yönü aynı olursa objenin görüntüsünde uzama gibi bozulmalar meydana gelir. (Bu durum bilinçli kullanıldığı zaman fotoğrafa bazı estetik değerler kazandırabilir.)

    FİLM HIZI: Örtücü perdenin ne kadar sürede açılıp kapanması gerektiğinin ayarlandığı ayar vidasıdır.

    DEKLANŞÖR: Makineye resmi çek diyen düğmedir.


    IŞIK ÖLÇER-POZOMETRE: Film üzerine düşecek olan ışık miktarını ölçüp fotoğrafçıya bildiren parçadır.

    FİLM HASSASİYET AYAR DÜĞMESİ: Film üzerinde hassasiyetini anlatan ASA veya ISO değerlerinin ayarlandığı kısımdır. şöyle söyliyelim. ASA fiilmin duyarlılığıdır. genelde 100 asa kullanılır ama siz eğer çok az ışıklı ve hassas ortam fotoğrafı çekecekseniz asa değerini arttırabilirsiniz ama bu seferde fotoğraftagren problemi doğar.

    GECİKTİRİCİ SİSTEM: Fotoğraf makinasının denklanşörüne basıldıktan sonra 10-15 sn sonra fotoğrafı çeken sistemdir. Sehpaya konmuş makinalarda fotoğrafçınında gözükebileceği fotoğrafların çekilebilmesi için yada hassas çekimlerde, makro çekimlerde vb...kullanılır. birde fotoğrafta dur bende oluyim diyip koşa koşa gruba katılmaya yarayan sistemdir.


    FLAŞ TAKMA YERİ: Flaşın takılabilmesi için kullanılan sürgülü yerdir.


    ISO/ASA

    Film kutusunun yanında yada makinenizin ayar menüsünde gördüğünüz, genellikle 100 ile 400 arasındaki değerler filmin ISO/ASA değeridir. Bu değer filmin hız indeksidir. Büyük rakam yüksek hız gösterir.



    Hızlı ve yavaş film ne demektir? Önce filmin çalışmasını anlamak gerek.Işığa duyarlı emülsiyon yüz çeşitli kimyasallarla kaplıdır ki en önemlisi gümüş bromürdür. Işığa duyarlıdır ve ışıkla reaksiyon gösterir. Filmin yapılandırılmasında tekrar reaksiyona girerek negatifin oluşmasını sağlar. Hız ise filmin kaplandığı gümüş bromürün ölçüsü ile ilişkilidir.Bu da fazla ve iri parçalı gümüş bromürlü hızlı film, yavaş filmden daha düşük kaliteli demektir. Geniş parçalarda görüntünün çözünürlüğü daha azdır.



    buna karşın günümüzde elektronik algılayıcı yüzeyler sabit yapılıdır ve elektronik algılama derecesine göre ISO-ASA değeri makine tarafından ayarlanır.


    ISO/ASA 200 ISO/ASA 100'den iki kat, ISO/ASA 400'ün yarısı kadar hızlıdır. ISO/ASA 100'den daha az ISO/ASA 400'den ise çok görüntü kalitelidir.
    Sonuç olarak; yüksek görüntü kalitesi için ISO/ASA100 ya da daha az kullanın unutmayın ki enstantane hızı yavaş olacaktır. (tripod kullanılabilir.) Hızlı bir aksiyon veya düşük ışık söz konusuysa ISO/ASA400 ve üstü kullanın.


    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  3. #3
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    OBJEKTİFLER

    Standart lensler

    Standart bir lensin, negatifin diyagonaline eşit uzunlukta odak uzaklığı vardır. Bu uzunluk 35mm film için 45mm civarındadır. SLR için ise genellikle 45mm ile 55mm arasındadır.
    Standart lenslerin, görüntüyü kesinlikle olduğu gibi tekrar üretebilme özelliği vardır. Telefoto veya geniş açı özellikleri yoktur. Bu lensler standart lensler olarak çok pahalı örneklerin yaptıklarını yapamasalar da gözardı edilmeyecek lenslerdir.

    Telefoto Lensler

    İsminden de anlaşıldığı üzere bu lensler daha ileri görmenizi sağlarlar. Odak uzunluğu 55mm nin üstünde olan lensler olmasına rağmen genelde en kısası 70mm dir. Objeyi yakınınıza getirmek için veya ekstra detayları yakalayabilmek için kullanılırlar. Kısa telefotolar portre fotoğrafları için uygundurlar, modele yaklaşmadan iyi çekimler yapabilirsiniz böylece model rahat hisseder. Uzun lensler vahşi hayvanları, uzaktaki bot ve uçakları ya da her ne kadar yasal olmasa da habersiz uzaktaki insanları görüntülemekte kullanılabilir. (Paparaziler)


    Kullanırken önemli iki nokta var. Birincisi bu tür bir lens alan derinliğinizi kısaltır. Standart lensle 10 12 metre derinliğiniz varken telefoto ile 3 ila 4 arasında kısıtlısınızdır. Bu nedenle doğru alan ve neyin odaklanacağı çok önemlidir. İkincisi kamera sallantılarına karşı çok dayanıksızdır. Kamera sallantıları enstantane hızı yavaş olduğunda oluşur ve kamera hareketleri film üzerinde etki yaratır. Bundan kaçınmak için en azından 1/ odak uzunluğu kadar hızlı bir enstantane hızı kullanmak gerekir. Örneğin 210mm lens kullanırken 1/250 de çekim yapılmalıdır.

    Geniş Açı Lensler

    İsminden anlaşıldığı üzere kameradan alınan görüntüyü genişletirler. Odak uzunluğu 40mm altındakiler geniş açı, 18mm altındakiler ultra geniş açı lensler olarak isimlendirilirler.
    Özel efektler için de kullanılabilirler. 30mm altında resmin kenarlarında biçim bozukluğu olur ve lense yakın herhangi bir görüntü orantısızca büyük olur.

    Geniş açılar uzun bir alan derinliği verirler bu yüzden alanda seçicilik yapmak isteniyorsa dikkatli çalışılması gerekmektedir.


    Zoom Lensler
    Zoom lensler özellikleri kadar dezavantajları da olan lenslerdir.

    Yararları:
    Sabit bir odak uzunluğu olmayan lenslerdir. Böylece bir alımda 100mm ile 400mmlik bir aralığınız olacaktır. Hem para hem kullanım kolaylığı ile zaman da kazandırır. Bu bazen aksiyon ve doğa çekimlerinde çok önemli olabilir.
    Zararları:
    Ana problem odak uzunluklarının değişebilirliğindedir; bir zoom lensin benzer ölçü sabit odak uzunluklu lensler kadar geniş apertureü olamaz. Bu da uzun enstantane hızı demektir, çekimde esnek değilsinizdir çokça tripod ile çalışmak gerekir, özellikle de telefoto zoomlarda.


    FİLTRELER

    Bu başlıkta kullanılabilecek filtreleri inceleyeceğiz. Burada sadece renklı filtreleri veriyorum. Ancak sadece siyah beyaz fotoğraf için kullanılan filtrelerde mevcuttur. Bunları öğrenmek isterseniz internette yığınla döküman bulabilirsiniz...

    RENK ISI DERECESİ DÜZELTME FİLTRELERİ: Renkli filmlerde, bir ışık kaynağında, o ışığın renk ısı derecesine göre hazırlanmış renkli filmi kullanmak doğal olarak en güvenilir ve kolay yoldur. Fakat ister renkli reversal olsun, isterse renkli negatif film olsun hazırlandığı renk ısı derecesindeki ışık kaynağından başka renk ısı derecesindeki ışık kaynaklarıyla kullanıldığında, sonuç görüntüde meydana gelecek hoşa gitmeyen renk tonu değişikliklerini önlemek amacıyla birtakım filtreler kullanılır ki bu filtreler fotoğraf çekimi anında yararlanılan ışığın renk ısı derecesini filmin hazırlandığı renk ısı derecesine çevirirler.

    POLARİZE FİLTRELER: Siyah-beyaz ve renkli filmlerle kullanılan bu filtrelerin amacı, fotoğrafçılıkta büyük bir hata olan yansımaları ve parıldamaları ortadan kaldırarak, çıplak gözle bakıldığında donuk renkli görülen bir çok şeyin parlak renklere bürünmesini sağlamaktır. (modellerinizi polorize ile çekin bakın nasıl çıkacaklar). Bunun nedeni bütün planlarda dalgalı bir hareket izleyerek normal bir şekilde yayılmakta olan ışık, yansıtıcı bir yüzeyle karşılaştığında artık bütün yönlere yayılmayıp sadece bir noktada yayılmak suretiyle yansımalar meydana getirir ki, bu olaya polarizasyon olayı denir. Bu polarize olmuş ışınlar film üzerinde bir parıldama meydana getirerek, konunun ayrıntılarının ve renk tonunun kaybolmasına neden olur. Eğer bu polarize ışınların yolu üzerine, mikroskopik iyot ve kinin kristallerinden meydana gelmiş bir polarizasyon filtresi konulacak olursa, bu ışınlar kontrol altına alınabilir. Işınlar filtre içindeki kristallerin meydana getirdiği prizmaların yayılma planına paralel ise filtreden geçerler. Ama filtrenin duruş biçimi kristallerle ışınların yayılma planı arasında bir dik açı meydana getirecek şekilde ise bu ışınlar kırılırlar yani yok olurlar.Polarizasyon filtreleri netliği bozmazlar ve yeşilimtrak gri renktedirler. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 3, x 4'dür.

    ULTRA -VİYOLE FİLTRESİ (UV) MOR ÖTESİ IŞINLARI FİLTRESİ: Mor ötesi ışınların (U-V) fazla olduğu yerlerde özellikle yüksek dağlarda, deniz ve plaj manzaralarında, kar manzaralarında mor ötesi ışınlara engel olmak için kullanılan filtrelerdir. Flu, bulanık fotoğraf çekimlerine engel olurlar. Sarı filtrelerin etkilerine benzeyen etkileri vardır. UV filtrelerin poz değerleri üzerinde bir etkileri yoktur. Yani poz değerlerini değiştirmek gerekmez.

    GRİ-NÖTR FİLTRE: Tek amacı fotoğraf makinesine giren ışık miktarını azaltmaktır. Makine içine girecek ışık miktarını azaltmak için fotoğraf makinesinin enstantane ve diyafram açıklıkları yeterli olmayabilir. Bu durumda gri nötr filtre kullanılır. Bu filtreler üzerlerine düşen ışığın renk dengesini bozmadan miktarını azaltırlar ve azaltma miktarı çeşitli filtre yapımcıları tarafından değişik tutulmuştur. Bu husus, yani gri-nötr filtrenin üzerine düşen ışığın ne miktarını geçirdiği filtre prospektüslerinde yazılıdır.

    SKY LIGHT (1A) FİLTRELER: Renkli fotoğrafçılıkta bütün diğer filtrelerden daha çok fazla kullanılan filtrelerdir. Mavi renk fazlalığını önlemek için kullanılırlar. Renkli filmin spektrumun mavi renk bandına karşı duyarlı olan en üst tabakasının mavi ışınlara ilaveten insan gözünün görmediği mor ötesi (U-V) ışınları da saptaması nedeniyle normal renkler altında görünen bir çok açık hava manzaraları, renkli filmde göründüğünden mavi şekilde görülür. Bunu önlemenin çok basit ve ucuz yolu objektif önüne bir SKY (1A) filtre takmaktır. Bu filtrenin rengi, çok açık pembe olması nedeniyle ikinci bir etkisi de konunun gölgede kalan kısımlarının ya da kapalı bulutlu günlerde konunun tamamının renk tonunu sıcaklaştırmasıdır. Bu suretle elde edilen sonuç bazı fotoğrafçıların tercihen kullandıkları sarımsı renkte olan UV filtreleriyle elde edilecek sonuçlardan daha hoş sonuçlar doğurabilir. SKY filtrelerinin poz değerleri üzerinde değişikliği gerektirecek bir etkileri yoktur. Konuların renk tonu üzerindeki etkileri ise fark edilemeyecek kadar azdır.

    BEN FOTOĞRAF MAKİNESİ ALMAK İSTİYORUM!!!

    Evet bu ana kadar eğer yazıları okuduktan sonra fotoğrafçılığa merak saldıysanız simdide sizlere nasıl bir makine almamız gerektiğini anlatmak istiyorum...

    Eğer ben bu işin ruhuna uyacağım ve tam manası ile yapacağım ve taktir görmek istiyorum diyorsanız o zaman size önerim bir dijital makine almanızdır. Ama bu işe yeni başlıyorsanız asla pahalı bir makine almayın.
    Ben ilk olarak bu işe her amatörün evinde olan sadık dostu zenith bir makine ile başlamıştım. Tamamen manueldi. Bana birisi hediye gibi birşey yapmıştı. Ayrıcada bozuktu. Perdesi kitleniyor B (uzun mod) moduda çalışmıyordu. Bende objektifi elle açıp kapatıp çekim yapıyordum. Ama o makine ile ben belki 500 foto çektim. Bazıları yandı bazıları olmadı ama güzel çıkanlarıda vardı. (bu bahsettiğim 90'lı yıllar)



    2. el makine alacaksanız sirkecide hayyam pasajı var. Ama makine alacaksanız mutlaka anlayan birisiyle gidin. Çünkü bilgisiz iseniz bozuk bir makine alabilirsiniz. Ama genel olarak bir makineyi test etmek isterseniz objektifi nasıl çalısıyor, ekranı iyimi menünün tüm özellikleri çalışıyormu vs bunları kontrol etmek gerekir. birde dijital makinler darbeye çok dayanıksızdır bu sebeple darbe alıp almadığını iyi kontol edin. .Birde fiyatı tabii. Mutlaka bir çok yere sorun. Canonlar ve nikonlar biraz pahalıdır. Ama kalitelidir ve dayanıklıdır. Objektifleri zeisstir.



    başlangıç için canon, nikon, kodak gibi markalar güzel markalardır. Sonyleri ben tercih etmiyorum. Hoş bir sony alsanız torununuzda kullanır ama fiyatlarıda el yakar. Benim ilk dijital makinem canon powershot modeli idi. Ve ben çok memnun kalmıştım. Tek dezavantajı sabit zoom objektifliydi. Ama onunla bile sanırım 4000 fotoğraf çektim. Unutmayın fotoğrafı fotoğrafçı çeker makine değil...


    Yukarıda şu ana kadar anlattığım bilgiler temel fotoğrafçılık bilgilerini içermektedir. Yani ‘ben güzel fotoğraf çekmek istiyorum’ diyen birisinin bilmesi gereken temel bilgilerdir. Bu bölümden sonra 2. Bölüm olan fotoğraf çekme tekniklerini irdeliyeceğim...
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  4. #4
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  5. #5
    Forum Üyesi Üsküdarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14.07.2012
    Mesajlar
    325
    Konular
    6
    Etti
    0
    1 mesaja 1 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    Modelciler için çok önemli fotoğraf çekmek çünkü ayrıntılar ufak objelerde gizli Buda normal bir makineyle yakalamak zor ve görüntü bozuk cıkıyor.
    Burda devreye fotoğraf düzenleme yazılımları giriyor Çekdiğimiz bir resimdeki ayrıntıyı yazılımla öne cıkarmak gerekiyor.
    Bilgiler çok faydalı olacağından eminim Ellerinize sağlık Furkan bey güzel bir çalışma olmuş

    Darısı tüm modelci dostlarına güzel objektif ayarları olan bir makine nasip olur İnşallah

  6. #6
    Forum Üyesi Aykut ANŞİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.01.2010
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.172
    Konular
    67
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    Kursa gitmeyi düşünüyordum ama iş yoğunluğundan bir türlü fırsat olmadı. Furkan paylaşım için teşekkürler. Buradan biraz çalışayım. :-)
    Aykut Anşin
    Mail : [email protected]
    Yapımı Biten
    * Albatros
    * 1/48 - H.M.S. Triton
    Yapımı devam eden
    * chaloupe-armee
    Planlanan
    Şuan yok

  7. #7
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    beğeniler için teşekkürler.
    fotoğrafçılık için bence kursa gerek yok (kurs sahibi varsa kızacak bana ) bu iş çok çekim ve makineye hakim olmakla ilgili. öncelikle tüm özellikler iyice öğrenilmeli. ardından örnek resimler bolca gezilmeli. internette yüzlerce site var bu konuda. ve ardından araziye çıkış. konu seçilerek çalışılmalı. mesela portre çalışılacaksa çocuğunuzun portresini çalışabilirisiniz. doğa ise bir doğa alanı seçilip çalışılmalı. dere, göl dağ deniz vs konular seçilmeli. tabii tüm bunlar için iki şeye sahip olunmalı sabır ve zaman
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  8. #8
    Forum Üyesi aLLy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.11.2013
    Yaş
    37
    Mesajlar
    77
    Konular
    3
    Etti
    0
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    dslr makinamı 2010 senesinde 2. el olarak şpentax k100d süper aldım ve halende aynı makinayı kullanmaktayım 2006 üretimi, giriş seviyesi ve tek af noktası olması beni oldukça zorlasada şu sıralar tekd erdim ışık istediğim ışığı yakalayamıyor olmam en büyük sorunum dslr tarzı bir makinanız varsa kursa gitmeye gerek yok gerçekten de en iyi öğrenme yolu deneme yanılma yoludur. Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerindeki amatör fotoğrafçılık gruplarına üye olunarak hafta sonları ücretsiz turlar düzenliyorlar ve bilen bilmeyen herkes geliyor sürekl ibilgi paylaşımı yapılabiliyor öğrenmek ve pratik yapmak için ideal bir yöntemdir.

    Makinamı ilk aldığım gün cafede bakarken bir prof makinalı birini gördüm ve dedim böyle böyle bana ismini hatırlamadığım ve ünlü olduğunu söylediği bir fotoğrafçını sözünü söyledi P ye al ve deklanşöre bas. Gerçektende öyle yaptım her dolaşmaya çıktığımda elinde prof makinası olanalrın yanına yaklaşıp kendimi tanıttım ve herkesten bir özellik öğrendim.

    P ye alıp çekmenin + ları ve - leri nelerdir basitten anlatabilirim.
    P modunun özelliği çekim esnasında makinanın iso ve ışık ayarını siz yaparsınız makina diafram ve enstentane(hala yazılışını öğrenemedim ) ayarlarını kendisi yapar anı yakalamak için mükemmeldir özelliklede sürekli değişen ışık ortamında sürekli diyafram ve enst. ayarını değiştirmek için uğraşmak zorunda kalmazsınız mesela ben gece çekimi yapmıyorsam ve tripotum da yoksa sürekli p de çalışırım onun dışında mecbur kalmadıkça m moduna geçmemeye özen gösteririm.

    Umarım az da olsa yardımım dokunabilmiştir.
    Ali Gültekin / Çanakkale
    Para biter hobby bitmez )

  9. #9
    3qq
    3qq isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Forum Üyesi 3qq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.12.2013
    Yaş
    53
    Mesajlar
    688
    Konular
    83
    Etti
    6
    3 mesaja 3 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    furukan bey emeğinize sağlık bende tam bu konuda çok dertliydim 1 ayda üç makina denedim sonuç hala kararsızım bir değerlendirme rica edeyim..ilk 3 resim SAMSUNG 2012 model 14 mp...sonraki üç resim NİKON 2011 model 16 mp.... son 3 resim 2014 model SONY 14 mp 3. de gözle görülemiyecek ayrıntıları göze sokuyor resimdeki gibi değil bazen güzelleştiriyor bazen çirkinleştiriyor....250 tl aralığındaki bu makinalardan belki ışık ve çekim yakınlığı gibi olaylarımı ayarlıyamıyorum...resimleri bazıları yüklennemedi...
    Eklenen Resimlerin Önizlemeleri Eklenen Resimlerin Önizlemeleri Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-sam_1042.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-sam_1044.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-sam_1000.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dscn2948.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dscn2934.jpg  

    Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dscn2950.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dsc00575.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dsc00597.jpg   Modelcilikte Fotoğrafçılık Çalışmaları-Bölüm 1-dsc00322.jpg  
    Konu 3qq tarafından (23.01.2014 Saat 16:40 ) değiştirilmiştir.
    doğan.

  10. #10
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    doğan bey burada dört resim var naçizane yormumu şöye yapayım
    sanırım probleminiz netlik ve ışık öncelikle 2. fotoda genel olarak fluluk var. bunun sebebi makine cisme çok yakın ve netleme uzak bir noktaya yapılmış. bu şekilde makro için uzağa gidip zoom ile yaklaşın. (süper makro modlarında zoom çalımaz bazı makinelrde o zaman cizme yaklaaşbilirsiniz) yani 3 metre uzağa gidip makro modeuna geçip optik zoom ile yaklaşıp resmi çekin.

    ışık konusuna gelince yine 2 ve 3. fotoğraflardan anladığım kadarı ile flaş kullanıyorsunuz. bu şekilde tek falş kapalı mekan fotoğraflar ancak bu kadar çıkar. bunun çözüm yol harici dolgu flaşı kullanmak. ama bu pahalı bir yol. bundan başka ortamı aydınlatıp makineyi sabit bir noktaya koyup ensatantene ve diyafram değerini düşürüp çekim yaparsanız resim homojen aydınlanmış olur. biraz resim çekilen ortamın aydınlatılması lazım flash tek taraftan vuruyor ve fon karanlık kalıyor.

    birde şunu belirtiyim. bir modeli sergilemek istiyorsanız mini bir fotoğraf sütüdyonuz-alanınız olacak. fon, ışıklandırma, model yeri gibi unsurlar artistik fotoğraflarda olmazsa olmaz. bu konulara diğer başlıklarda değineceğim. bunun dışında teknik gösterme yada bilgi verme amacı ile bu resimler yeterli gibi duruyor.
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  11. #11
    Yönetici Ali Timucin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.05.2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.207
    Konular
    529
    Etti
    11
    36 mesaja 53 te
    Mentioned
    1 Post(s)

    Standart

    Furkan Kardeşim çok güzel bir konuya temas etmiş bende hemen kendisine yeni bir bölüm açtım. (Uğur Ünlü'nün kulaklıkarını çınlatayım daha önce bizi heveslendirmişti foto konulu bir bölüm yapacağım diyerekten )

    Benimde ilgimi çeken merak ettiğim konuların olduğunu belirtmek isterim.
    Uzun zamandır hep manzara fotoları üzerinde cekimler yaptım. Son zamanlarda
    macro cekimleri börtü bözek konuları ilgimi cekiyor.

    Bir ara modelleme denemeler yaptım.
    En basitinden beyaz bir büyükçene kağıt alın kıvırmadan katlayın ışığı içine en iyi alacak şekilde sabitleyin modelinizi bu düzeneğin içine yerlestirin. arka planda kıvrım ve ışık kırılması olmayacağı için çekmiş olduğunuz foto da kesinlikle modeliniz ön plana cıkacaktır. Genelde ürün tanıtımları da bu sekilde ki profesyonel düzenekler ile yapılıyor. Belki bu yöntemi denemek isteyen arkadaslarımız olur.

    Furkan konunun takipcisiyim ellerine sağlık

    Ayrıca ufak bir tiyo vereyim.
    Tüm modelci arkadaslarımız bu foto konusuna önem vermeli ,
    Foto yüzüden puan almak puan kaybetmek gibi ilginc gelişmeler olabilir.
    Ali Timucin
    Kocaeli / 1976




    Mail : laguna1903 at gmail.com
    Msn : [email protected]
    Yapımı Devam Eden Rc Sahil Güvenlik Botu SAR 33
    Yapımı Devam Eden Mini Malibu F3P RC Model Uçak

  12. #12
    Forum Üyesi Taner ONAGÜL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.06.2012
    Yaş
    53
    Mesajlar
    523
    Konular
    40
    Etti
    0
    1 mesaja 2 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    Furkan forumumuzda eksik olan teknik bir konuya parmak basmışssın... İyi kide bastın.. Hepimizin hayatında bir yerlerde resim çekmek öyle yada böyle var... Bu işi belki bilinçli belki bilinçsiz çek bas yöntemiyle gerçekleştiriyoruz... Bu başlık altında tecrübelerimizi ve kullandığımız makineleri bildiğimiz kadarı ile paylaşırsak sanıyorum ki ortaya çok daha kaliteli resimler çıkacaktır...
    Taner Onagül / İST.

    [email protected]

    YAPIMI BİTEN;

    1 ) ATÖLYE
    2 ) 1/1200 TITANIC ''REVELL''

    3 ) 1/72 ILYUSHIN STURMOVIK ''AIRFIX''
    4 ) 1/700 RUSSIAN VARYAG ''TRUMPETER''
    5 ) 1/144 CONCORDE ''REVELL''
    6 ) 1/72 ZIL 157 ''TRUMPETER''
    7 ) 1/72 OV-1B MOHAWK ''HASEGAWA''
    8 ) 1/24 S2000 ''TAMIYA''
    9 ) 1/25 1969 PLYMOUTH GTX ''AMT''
    10 ) 1/24 1973 CAMARO Z28 ''FUJIMI''
    11 ) 1/24 1933 CADILLAC FLEETWOOD ''ITALERI''

  13. #13
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    teşekkürler
    5 bölüm yapacağım
    elimden geldiğince hızla hazırlayacağım bölümleri
    destekler için tekrardan teşekkür ederim
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


  14. #14
    Forum Üyesi Cengiz DOĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.01.2014
    Mesajlar
    60
    Konular
    2
    Etti
    3
    0 mesaja 0 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart Model fotoğrafçılığı.

    Ne güzel. Önce modelciliği öğren, sonra üzerine bir de fotoğrafçılık. Furkan arkadaşımız ne güzel anlatmış.

    İkinci bölümü sabırsızlıkla bekleyeceğim. Tüm bölümler bitince sanıyorum ki toplam da küçük bir kitapçık ortaya çıkacak. Temel başvuru kaynağı gibi.

    Teşekkürler ellerine, emeklerine sağlık Furkan.

  15. #15
    Forum Üyesi Şafak OKVURAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.10.2011
    Yaş
    48
    Mesajlar
    874
    Konular
    28
    Etti
    0
    1 mesaja 1 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    Bir öneri. Bizler maket resimlerinde daha çok detay resimler çektiğimiz için bence makinada mokro çekim önemli tabiki birde tripod ucuz ve küçük makinalar için bulunuyor.

  16. #16
    Yönetici furkanozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.06.2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3.855
    Konular
    128
    Etti
    0
    10 mesaja 12 te
    Mentioned
    0 Post(s)

    Standart

    beğeniler için teşekkürler.
    eskiden yurt dışı seyahat çok sıktı. akşam 5ten gece 2 ye kadar bol bol takılıyorduk. ama bu aralar seyahatler çok az. o yüzden bilgileri yavaş yavaş toparlıyabiliyorum. birde tüm yazılar özgün olsun diye araştırma yapıp tekraradan yazıyorum. ama bitecek inşallah
    17. Yüzyıl Kalyonu
    17. Yüzyıl Kalyonu Kesit
    1915 Nusrat Mayın Gemisi - Boyuna Kesit (1/75)
    1915 Çanakkale Mecidiye Tabyası Diaroma (1/72)

    1915 Çanakkale Hava Kuvvetleri Albatros C1 (1/72)
    HmHs Britannic Batığı Diaroma (1/400)

    R.M.S. Titanic Batığı Diaroması (1/400)
    Challenger Tank Diaroma (1/72)
    15 Temmuz Diarması (1/72)


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •