Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 28 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: MACUN

  1. #1
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart MACUN

    Herkese merabalar bir sorum olucaktı daha dogrusu bir sorunla karsılastım.ilk modelimi yaptıgım icin tabı herseyı parca parca yapıyorum macun işlemine basladım ilk kez yaptıgım için sadece belirli bir kısmı macunladım ilk basta baktımkı cok cabuk kuruyor 5dkka gıbı bır surede daha dogru duzgun surup yayamadan donmalar baslıyor sonra kendı kendıme sertlestırcı katmayım gec kurusun bende rahatlıkla calısayım dedim ama gel gorki macunu sureli tam 3 haftadan fazla oluyor ama hala kurumadı tabı yapıs yapıs degıl ama tırlakla içine gocuyor ve zımpara yapmaya hıc musaıt degil simdi bu isten nasıl kurtulabılırım basına bunun gıbı bır olay gelen yada bır fıkrı olan.bu arada macun polyester celık macun.

  2. #2
    SelimGozler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    13.07.2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    494
    Konular
    17
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    Şahin Bey merhaba,
    Bende modelciliğe yeni başlayan, hatta geçenlerde ilk defa macun yapan biri olarak cavap vermeye çalışayım. Elbette ki bu konuda usta modelcilerimiz sorunuzu daha kapsamlı cavaplandırabilir.
    Macun yaparken şunu öğrendim ki, aktivatörün ne kadar kullanılacağı çok önemli, fazla koymak kadar hiç koymamakta yanlış. Kutu üzerinde 200 e 1 oranında kullanın yazıyordu. Ben bunu 1 çorba kaşığı macuna 1 kibrit çöpü başı kadar, hatta biraz daha azını koyarak uyguladım. Burada da kilit uygulama karıştırma sanırım. Hızlı ve homojen bir karışım gerekiyor. İlk uygulamamda tam olarak karıştıramamışım. Zımpara yaparken macunun iyi karıştırılşmadığı kesimler oyuldu.
    Aktivatör karıştırmadan sürdüğünüz kesimler 1 yılda bekleseniz zımpara kıvamına gelmeyecektir. En iyisi siz o kısımları çelik spatula ile iyice kazıyın. Daha önce yaptığınız ( kuruyan kesim ) macunu güzelce zımparalayıp sıfırlayın. Sonrasında 200 e 1 oranında çok iyi ve hızlı karıştırdsığınız macunu mümkün olan en ince şekilde uygulayın. Doğru oranda macununa göre kuruması 20 dk civarında sürecektir. Uygulamayı hızlı yapmanız da önemli. Kuruma sağlandıktan sonra 80 kum zımparadan başlayarak 400 kum zımparaya kadar sabırla pürüzsüz bir yüzey elde edinceye kadar zımparalayın.
    Ben hala zımparalıyorum.

    Allah sabır versin, Koyaly gelsin.

  3. #3
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    valla hocam bende cok azsenın tabırınle kıbrıt ucu kadar koyuyordum sonrakı macunlamadada okadar kullandım ama işte acemilik ya kullanmadık aktivitor madde sadece reaksiyonu hızlandırması gerekıyordu anlamı geregi ama bu aktivitor maddedende zıyada macunun hava ile temasında donmasını saglayan eksik bi bileşen gibi iş goruyor resmen.sonradan deneyım barı dedım deneme amaclı bı noktaya dokundurdum oylede faydası olmadı suan tek yol banada kazımak gıbı gelıyor ama altında balsa var kaplama olarak orası benı kazımaya dusunduruorkı zımpara yaparken bıle catlaklar olusuyor kaldıkı spatula ıle kazırsam ne hale gelır kım bılır.

  4. #4
    SelimGozler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    13.07.2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    494
    Konular
    17
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    balsa... içten deniz tutkalı uygulaması yaparak belki biraz direnç kazandırabilirsin ama.. sonuç olarak alttaki malzeme balsa.. en iyisi bu konuda ustalardan görüş alman...
    kolay gelsin.

  5. #5
    Fatih MERCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    05.05.2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.543
    Konular
    82
    Aldığı Beğeni
    2
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    Mümkün olduğunca küçük bölgeler içinde kazıma işlemi yap. Balsa da olsa çok zedelemeden kazımaya çalış. Anladığım kadarı ile macun işlemi uygulanarak boya olacak sanırım. Oyüzden balsada oluşan çiziklerin pek bir önemi kalmayacak. Macun işine gelince Sürekli kullandığım ölçek bir ceviz büyüklüğüne bir leblebi sertleştirici. Tabi sadece bu ikisi karıştırılarak macun işlemine geçmeni önermem. Selülozik tinerde koyarak macunu inceltirsen sürerkende (kredi kartı gibi parça ile) zorluk çekmezsin.

  6. #6
    igunder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    igunder Ziyaretçi

    Standart Ynt: MACUN

    Balsa yı sertleştirmek için japon yapıştırıcı ile ön ve arkadan boyayın

  7. #7
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    benım dusuncem kazımadan once macunu sıvılastırabılırmıyım azda olsa suanda kazımak ıcın okadar elverıslı degıl yuzey yuzde 90 cıvarında bı kuruması var macunun mesela tınerle karıstırsam su eklesem veya fön makınası ile iyice ısıtsam dıyorum sizce kazımadan once macunu yumusatabılcegım bır yontem varmıdır

  8. #8
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    suan modelin içine erişmek imkansız ustunde guverte var

  9. #9
    Halil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    30.10.2009
    Yaş
    65
    Mesajlar
    278
    Konular
    3
    Aldığı Beğeni
    2
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    macunlu küçük bir bölüme fırça ile selülozik tiner sürün yumuşayarak kazımaya daha elverişli hale gelecektir.

  10. #10
    Oltan Eraslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    27.10.2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    2.128
    Konular
    20
    Aldığı Beğeni
    59
    Verdiği Beğeni
    140

    Standart Ynt: MACUN

    Sahin bey bu durum dünyanın sonu değil ama birazda hak etmişsiniz Zira burada buna benzer şeyler çokça paylaşıldı acele ettiniz sonuç bu olmuş ama ilerde sizde buna güleceksiniz Ben 9 ay kurumusanı beklemiştimde kurumamıştı sizinkide asla kurumayacak.
    neticede macunu söküp yeniden macun yapacaksınız kabasını korkmadan kazıyın, sonunda selülülozik tinerle ince temizliğini yaparsınız. Sonra nasılsa aynı yere macun yapılacağından hiç bir sıkıntı olmaz.

  11. #11
    Nejat Çelenk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    28.04.2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.523
    Konular
    13
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    Macun kazıma işlemini kolaylaştırmak için selülozik tiner kullanın, bir pamuk vasıtasıyla kazınacak bölgeyi kaplayın ve tineri akmayacak şekilde pamuk üzerine dökün, sigara dahi olsa ateş olmamasına dikkat edin ortamda, yumuşama sağlandığında kazıma yapın, bu şekilde selülozik tinerin macuna işlemesi daha kolay olacak ve buharlaşıp uçması da geç olacaktır.

    Macun yaparken küçük partisyonlar hazırlayın, sertleştiricisini yetecek kadar koyarak iyice karıştırın, macunu tek seferde çekmeye dikkat edin, kullandığınız ıspatulanızın ağzı her zaman sıyrılarak temiz olmalı, aksi takdirde bir kaç defa geçtiğiniz yerler kabarır ve pütürcüklenir.Macun çekerken ortam ısısını da göz önüne alın, kış aylarında çekilen macun yaz aylarında çekilenden daha geç donacaktır, hazırlanacak macunu işleme hızınıza göre ayarlayıp sertleştiriciyi koymalısınız.Geniş ve düz alanlarda kullanacağınız macun oranını, girintili ve dar bölgelerde azaltarak kullanmalısınız.
    Eğer macun daha kolay sürülsün diyorsanız bir miktar macunu ayrı bir yere alarak biraz selülozik tiner ile iyice karıştırıp yumuşatabilirsiniz, bu kıvam tereyağ gibi değilde , şokella gibi olabilir, sertleştirici katıp kullanırsınız.Tinerle inceltilen macun esası kadar kuvvetli olmayacak fakat kolay sürülecektir, tiner uçucu olduğundan kullanılmadığında macunu bir kapakla kapatıp hava ile temasını kesin.Macun kutusunuda kapalı tutun.

  12. #12
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    tavsiyelerinize uydum ve gayet guzel bir sekilde hatalı olan macunu temizledim daha sonra yeni macunu cektım ve zımpara atarak ilk katman macun işini tamamladım yanlız benim sormak istedigim bir kac sey var zımpara işleminden sonra hafif beneklenme var ne kadar zımparalasamda gitmiyorlar birturlu okadar cok zımparaladımki bazı yerlerde balsa gorunur oldu bu tur macundaki beneklenmeler sizinde basınıza gelıyormu acaba bunları yok etmek için ne yapabilirim daha ince katmanlı bir macun varmı celik macuna nazaran kolay zımpara olabilen delik ve kucuk catlakları doldurabilecek saygılar...

  13. #13
    Emre BÜYÜKOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emre BÜYÜKOK Ziyaretçi

    Standart Ynt: MACUN

    Şahin bey merhaba

    Bazı yerlerde balsa göründü yazmışsınız. Sanırım siz modeli macun ile örttünüz. Macunu sadece çok ince olarak çukur yerlere uygulayın. Modelin tamamına değil gerekli çukurları kapatmak için kullanın.
    Zımparalamaya 120-180 no ile başlayın. Kabasını aldıktan sonra daha ince zımpara ile devam edin. Ben ince zımparaya geçtiğimde su ile zımpara yapıyorum. Hem toz olmuyor, hem zımpara gözenekleri dolmuyor hemde bahsettiğiniz çukurlar oluşmuyor.

    http://www.modelteknikleri.com/index...0;attach=31196

    Yaptığım macuna örnek resim

  14. #14
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    2.kat macun için diyorsunuz degilmi sadece cukur yerlere cekin diye yanlis anlamadıysam birde bu su zımparasını hıc duymamıstım ama gecenlerde bı konuda gormustum bu catlaklar için mobilya macunu sıvıyla karıstırıp ince bir macun elde ediliyor diye tam hatırlamıyorum gerçi yanlış konusmus olmayımda

  15. #15
    alperenugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    11.05.2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    599
    Konular
    12
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    Şahin bey merhabalar acemi bir modelci olarak kendi tecrubelerimi yazayım

    öncelikle istediğiniz yüzeyi buluncaya kadar macun ve zımpara isini tekrarlayabilirisiniz


    celik macun en saglam ve güvenilir olanı yarım saat sonra zımpara yapabilirsiniz, ıslak ve kuru zımpara yapabilirsiniz cok derin cukurları hataları rahatlıkla kapatabilir ve uzerine boya uygulaması olarak ne istersen yapabilirsin ama ilk uygulama yı 5 dk icinde yaptın yaptın yapamadın

    sentetik macun ben daha bir kere kullandım en buyuk artısı 5 dk icinde sürmek gibi bi derdin yok, kuruması 1 2 gün sürüyor (sabırsız insanlar icin zor ) buyuk boslukları doldurmak icin ince ince katlar arasında bekleyerek atmak gerekiyor daha saglam olması icin ve uzerine uygulayacagın boyalarda selülozik bilesenli kullanamassın , zımparası kolay saglamlık celik macun kadar olmasada iyi

    su bazlı macun iclerinde yogunluk olarak en cıvık olanı ben marshallın kini aldım herhangi bir karısıma gerek yok direk uygulanabiliyor ama derin ve kalın uygulama yapamıyorsun kurumaya baslayınca catlamaya baslıyor bir iki günde kuruyor , basıt ve kılcal cizikleri kapatmada kullanılabilir zımparası kolay tutuculugu kalın uygulamalarda benim hosuma gitmedi saglamlıkta öyle

    tabiki yeni bir modelci olarak bunları söylüyorum bunlar benim dikatimi cekenler kolaylıklar dilerim

  16. #16
    Emre BÜYÜKOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emre BÜYÜKOK Ziyaretçi

    Standart Ynt: MACUN

    Selülozik macunu deneyebilirsiniz. Çelik macun diye tabir edilen polyester macun kadar çabuk kurumaz. Karışım gerekmez, kutudan çıktığı gibi kullanabilirsiniz. Selülozik bazlı olduğundan her türlü boyada kullanılabilir.

    Sulu zımparayı yaparken arada zımparayı suya batırarak yada sünger ile zımpara yapılacak yüzeyi ıslatarak yapıyoruz. Dikkat etmeniz gereken nokta ağacı fazla su ile temas ettirmemek.

    Aşağıdaki kaynak boya ve macun ile ilgili. Göz atmanızda fayda var.

    http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogra..._islemleri.pdf

  17. #17
    sahin demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    26.04.2011
    Mesajlar
    21
    Konular
    2
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    çelik macundan memnumum ama bu celık macun cok yogun oldugu için macun surme esnasında hava kalıyor içinde ve buralarda sonradan cukurlasma oluyor bunu engellemenın bir yolu varmı acabatinerle cokmu inceltmem lazım dunku macunu cekerken tinerle biraz inceltmiştim daha kolay surulmustu macun

  18. #18
    SelimGozler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    13.07.2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    494
    Konular
    17
    Aldığı Beğeni
    1
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    ilk modelimi yapıyorum, hayatımda ilk defa macun yaptım. ilkinde iyi kjarıştırmadan kalın uygulama yapmışım, zımparalarken çok uğraştım o kalınlığı azaltmak için, burada Emre Beyin kastettiği yalnızca gereken yeri macunlayın önerisinin kıymetini anlıyor insan.
    ikinci uygulamamda özenli yapayım dedim ama macun beni beklemedi burada da Uğur Beyin önerisinin kıymetini anlıyor insan. üçüncü macumlama ve zımpara işlemini yaptım ilk modelim üzerinde. artık daha güzel görünüyor.
    Ahmet Abi ( Akbaş ) modelde bir yerde çok takıldığımı görünce Selim korkma sen gözünü karart yap dedi. Gerçektende yapınca bir iki olmam düyorsa üçüncüde tamam olayım diyor.
    olmuyorsa zımpara yapıp yeniden deneyin. sonuç güzel oluyor başka şansı yok.

  19. #19
    serkanavci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    30.07.2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    127
    Konular
    10
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    Şahin Bey merhaba,

    Bende bu işe yeni başlamış biri olarak fikrimi söylemek istedim.Ben macun olarak epoksi macun kullanıyorum.Macun ve harter'ı aynı oranda karıştırarak kullanıyorsunuz.Sürme işlemi sırasında hemen donmuyor.1 gün de (bazen 2 gün) zımparalanacak kadar kuruyor.Kendime macun işinde pek güvenemediğimden çelik macun gibi uygulaması hızlı yapılması gereken macunlardan uzak durmaya çalışıyorum.Macun çekme işinde ustalaşırsam belki çelik macuna geçebilirim.

    Aşağıda bu macunla yaptığım iki model resmi mevcut.Birincisi ilk modelim ve modelin her yerini macunla kapatmıştım.Diğer model de ise sadece ihtiyaç olan yerleri macunladım.

    Saygılar
    Eklenen Resimlerin Önizlemeleri Eklenen Resimlerin Önizlemeleri MACUN-1.jpg   MACUN-2.jpg  

  20. #20
    alperenugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    11.05.2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    599
    Konular
    12
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Ynt: MACUN

    epoksi macun bende internetten arastırmıstım baya celik macun ayarında ve özelliklerinde oldugu yazılmısıt modelciler icin daha güzel diye bahsediliyordu bazı yerlerde

    herzamanki gibi düstüm yine yollara epoksi mi, o da ne, ne ise yarar , yok abi buralarda bulamassın aynı muhabettler adamlar beni görünce yine kesin cins bir sey soracak diye düsünüyorlar iclerinden artık

    internette satılıyordu ama miktar olarak 1 kg vardı sanırımı karısımı ile 2 kg cok ve yine kargo parası

    kargo parası duyunca artık tüylerim diken diken oluyor

    iyi forumlar

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •